میخواهم کارشناس با من تماس بگیرد

10 ایده برچسب برای آنلاین شاپ

10 ایده برچسب برای آنلاین شاپ

چرا چاپ برچسب برای آنلاین شاپ مهم است؟

استفاده از لیبل‌های اختصاصی در فروشگاه‌های آنلاین فقط برای تزئین و زیبایی محصول یا بسته ارسالی نیست؛ بلکه یک ضرورت برای برندینگ و البته جلب اعتماد بهتر مشتری است. چند دلیل اهمیت چاپ برچسب برای آنلاین شاپ را بررسی می‌کنیم:

۱. ایجاد و معرفی هویت برند

یکی از مهم‌ترین مزایای چاپ برچسب برای آنلاین شاپ، ایجاد یک هویت بصری قوی است. وقتی یک مشتری بسته سفارشی خود را دریافت می‌کند، اولین چیزی که می‌بیند، بسته‌بندی و برچسب‌های آن است. اگر این لیبل‌ها به‌صورت حرفه‌ای طراحی شده باشند، اسم کسب و کار و برند شما در ذهن مشتری ماندگار خواهد شد. یک نمونه لیبل پرفروش در چاپاتو، لیبل طلاکوب بدون روکش است که با چاپ طلاکوب تولید می‌شود.

۲. افزایش اعتماد مشتریان

مشتریانی که از فروشگاه‌های اینترنتی خرید می‌کنند، معمولاً نمی‌توانند محصول را قبل از خرید لمس کنند و در نتیجه با اعتماد کمتری خرید را انجام می‌دهند. بنابراین، هر چقدر بسته‌بندی و لیبل محصولات حرفه‌ای‌تر باشد، احساس اعتماد بیشتری ایجاد می‌کند و مشتریان را به خرید مجدد ترغیب می‌کند.

۳. اطلاعات مهم را به مشتری ارائه می‌دهد.

لیبل‌ها علاوه بر زیبایی، گاهی شامل اطلاعات مهمی نیز هستند. بعضی از اطلاعاتی که می‌توان روی لیبل‌ها درج کرد عبارتند از:

  • نام برند و لوگو
  • اطلاعات تماس و وب‌سایت
  • بارکد و کد QR برای دسترسی سریع به اطلاعات محصول
  • دستورالعمل استفاده یا هشدارهای مربوط به محصول
  • مواد تشکیل‌دهنده و ویژگی‌های محصول (به‌خصوص در صنایع غذایی و آرایشی)

در صورتی که قصد دارید روی لیبل اطلاعات محصول را هر چیزی را به صورت دستی بنویسید حتما از لیبل بدون روکش یا لیبل فیلتردار استفاده کنید.

کاربرد برچسب برای آنلاین شاپ:

  1. برچسب اطلاعات محصول
  2. برچسب راهنمای سایز
  3. برچسب آدرس پستی (ارسال)
  4. برچسب تشکر از خرید
  5. برچسب پلمپ بسته
  6. برچسب هشدار
  7. برچسب تخفیف
  8. برچسب راهنمای استفاده
  9. برچسب QR کد
  10. برچسب مناسبتی

در این قسمت با جزئیات به هر کدام از این کاربردها می‌پردازیم:

1-برچسب اطلاعات محصول

لیبل می‌تواند شامل نام محصول، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و جزئیات مهم درباره کالا باشد. در صورتی که از لیبل برای روی شیشه یا بطری شیشه ای استفاده می‌کنید دو مدل لیبل شیشه ای خوانا و لیبل شیشه ای ناخوانا مخصوص این نوع محصولات تولید می‌شوند.

2-لیبل راهنمای سایز

برای محصولاتی مثل پوشاک، که در سایزهای مختلف تولید می‌شوند، روی یک لیبل جداگانه، سایز محصول درج می‌شود و به لباس متصل می‌شود تا مشتری از سایز لباسش اطلاع پیدا کند.

3-برچسب آدرس پستی (ارسال)

یکی از مهم‌ترین کاربردهای برچسب در فروشگاه‌های آنلاین، استفاده از آن روی بسته‌های پستی هنگام ارسال سفارش است. برچسب‌های پستی شامل اطلاعاتی مثل نام و آدرس گیرنده و فرستنده، بارکد رهگیری و مشخصات محصول هستند که به آسان‌تر شدن روند ارسال کمک می‌کنند.

بسیاری از آنلاین شاپ‌ها، برچسب آدرس پستی را با چاپ و طراحی دلخواه خودشان تهیه می‌کنند تا هم تبلیغ فروشگاهشان باشد و هم برچسب خاص و متفاوتی داشته باشند.

برچسب یا لیبل پستی برای نوشتن آدرس و مشخصات پستی

4-لیبل تشکر از خرید

بسته به ذوق و سلیقه هر فروشنده‌ای در آنلاین شاپ، لیبل‌هایی کنار محصول، برای مشتری ارسال می‌شود که روی آن جمله‌ای با محتوای تشکر از خرید، چاپ شده یا به صورت دستی نوشته شده است. این کار حس و حال متفاوتی به مشتری بعد از دریافت محصول می‌دهد.

5-لیبل پلمپ بسته

در صورتی که بسته ارسالی شما در جعبه کیبوردی یا هر جعبه ای که درب آن بسته می‌شود، به مشتری تحویل داده می‌شود، پس حتما به یک لیبل پلمپ نیاز دارید. کاربرد لیبل پلمپ این است که مشتری از باز نشدن درب بسته در طول مسیر ارسال، اطمینان حاصل می‌کند. در صورتی که برچسب پلمپ خراشیده باشد، یا آسیب دیده یا باز شده باشد، مشتری متوجه می‌شود که بسته تا قبل از این که به دست او برسد، باز شده است.

لیبل یا برچسب مخصوص پلمپ محصول

معمولا برای لیبل پلمپ از لیبل متالایز استفاده می‌کنند.

6-برچسب هشدار

حتما روی بسیاری از بسته‌هایی که به دستتان می رسد برچسب‌هایی را دیده‌اید که معمولا با رنگ‌های زرد یا قرمز چاپ می‌شوند و روی آن ها جملات هشداردهنده درباره محتوای بسته نوشته شده است، مثل: شکستنی است! مراقب باشید! با احتیاط حمل شود! و... برچسب هشدار روی بسته‌ی پستی برای محصولات شکستنی یا حساس استفاده می‌شود.

7-لیبل تخفیف

اگر در فروشگاه اینترنتی خود جشنواره‌های تخفیف دارید، می‌توانید کد تخفیف مخصوص مشتریان قدیمی را روی لیبل چاپ کنید و در کنار بسته‌ی ارسالی، به مشتری تحویل دهید. این کار تمایل مشتری را به خرید مجدد بیشتر می‌کند. ضمن اینکه باعث می‌شود مشتری لیبل را دور نیندازد که همین باعث دیده شدن بیشتر برند شما روی لیبل می‌شود.

8-برچسب راهنمای استفاده

گاهی اوقات محصولاتی که در آنلاین شاپ ارسال می‌کنید، نکاتی هنگام استفاده دارند که بهترین راه، چاپ کردن این نکات روی برچسب آنلاین شاپ است. دقت کنید که اگر راهنمای استفاده از محصول خیلی طولانی است، ترجیحا از لیبل‌های بزرگ‌تر استفاده کنید تا نوشته‌ها خیلی ریز نباشند.

9-لیبل QR کد

اگر برای دسترسی راحت تر مشتری به صفحه فروشگاه آنلاین، شبکه های اجتماعی، وبسایت و... QR کد تهیه کرده اید، چاپ کردن آن روی برچسب جداگانه راه مناسبی است.

برچسب یا لیبل کیوآرکد

10-برچسب مناسبتی

در مناسبت‌های خاص مثل عید نوروز، شب یلدا، یا حتی روزهای خاص مثل روز دانشجو، روز دانش آموز و... برچسب آنلاین شاپ خود را با طراحی ویژه‌ی آن مناسبت خاص، چاپ کنید. این کار باعث می‌شود مشتری هم نسبت به تبریک شما احساس خوبی پیدا کند، و هم از به روز بودن فروشگاه شما اطلاع پیدا کند.

انواع جنس لیبل و برچسب برای آنلاین شاپ

بسته به نوع محصول و نیاز فروشگاه، می‌توان از انواع مختلف چاپ لیبل و برچسب برای آنلاین شاپ استفاده کرد. در ادامه برخی از پرکاربردترین انواع لیبل را معرفی می‌کنیم:

۱.کاغذی

این نوع لیبل ارزان‌ترین گزینه است و معمولاً برای بسته‌بندی‌های معمولی استفاده می‌شود. با این حال، مقاومت کمتری در برابر آب و رطوبت دارد.

۲.پی‌وی‌سی (PVC)

لیبل PVC ضدآب و مقاوم در برابر خراشیدگی است. این نوع لیبل انتخاب مناسبی برای محصولاتی است که ممکن است در معرض رطوبت یا تماس دست قرار بگیرند.

۳.شفاف

لیبل‌های شفاف جلوه‌ای مینیمال و حرفه‌ای دارند و برای بسته‌بندی‌هایی که بخشی از محصول باید دیده شود (مانند بطری‌های شیشه‌ای یا ظروف پلاستیکی) مناسب هستند.

۴.متالایز (طلایی و نقره‌ای)

این نوع لیبل برای محصولات لوکس و برندهای پریمیوم استفاده می‌شود. لیبل‌های متالایز درخشندگی خاصی دارند و به محصولات شما جلوه‌ای خاص و جذاب می‌بخشند.

لیبل متالایز
لیبل متالایز 1,450 تومان

۵.پشت چسب‌دار

برچسب یا همان لیبل پشت چسب دار، دارای چسب قوی هستند و به راحتی روی انواع سطوح می‌چسبند. استفاده از لیبل‌های پشت چسب‌دار برای بسته‌بندی‌های کارتنی، پلاستیکی یا شیشه‌ای بسیار رایج است.

جمع‌بندی

استفاده از برچسب برای آنلاین شاپ نه‌تنها بسته‌بندی محصولات را حرفه‌ای‌تر می‌کند، بلکه نقش مهمی در افزایش اعتماد مشتری و تبلیغات برند دارد. انتخاب نوع مناسب برچسب، طراحی حرفه‌ای و استفاده از چاپ با کیفیت بالا می‌تواند تأثیر مثبتی بر تجربه مشتریان داشته باشد. اگر قصد دارید کسب‌وکار آنلاین خود را به سطح بالاتری ببرید، پیشنهاد می‌کنیم از چاپ برچسب استفاده کنید تا بسته‌بندی حرفه‌ای و جذابی داشته باشید.

;