در صورتی که در نمایشگاه یا رویداد خاصی برای کسب و کارتان غرفه دارید، برای جذب بازدیدکنندگان به غرفه خود و جلب توجه آنها میتوانید از هدایای نمایشگاهی تبلیغاتی استفاده کنید. مثلا در ورودی نمایشگاه با هدیه دادن یک ساک دستی پارچهای که داخل آن یک تقویم رومیزی کوچک با چاپ برند شماست، در طول زمانی که فرد در حال بازدید از نمایشگاه است اسم برند شما در ذهن او باقی میماند. ضمن اینکه معمولا افراد در این شرایط خود را ملزم به بازدید از غرفه شما خواهند کرد.
اما ایده هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی، باید هم جذاب باشد و هم هزینه معقولی داشته باشد. در این مقاله از سامانه چاپ آنلاین چاپاتو، 14 ایده برای هدایای نمایشگاهی تبلیغاتی معرفی میکنیم. حتی بعد از اینکه افراد از نمایشگاه بیرون میروند هم به خاطر در دست داشتن هدایای تبلیغاتی شما، اسم برند یا کسب و کارتان همچنان جلوی چشم افراد است. به خصوص اگر هدیه ای که دادهاید، کاربردی باشد و به صورت روزمره قابل استفاده باشد.
لیست بهترین هدایای نمایشگاهی تبلیغاتی
| خودکار و روان نویس | کلاه |
| دفترچه یا برگه یادداشت | تیشرت |
| تقویم رومیزی | جعبه ابزار کوچک |
| ماگ / فلاسک | فلش مموری |
| لوازم دکوراتیو | شوزبگ |
| شاپینگ بگ کاغذی | پاوربانک |
| پک شکلات یا دمنوش | پد ماوس |
| توپ ضد استرس | اسپیکر |
| کیف پول | هدفون |
| کیسه زباله خودرو | ست رومیزی اداری |
انتخاب بهترین هدایای نمایشگاهی تبلیغاتی
- هدیه، کاربردی باشد
- شناخت مخاطب هدف
- مرتبط با موضوع نمایشگاه
- هدایای تعاملی
- هدیه دادن محصول یا نمونه کوچکی از محصول
- بلیت هدیه کنید
- هدیه، سبک باشد!
- هدیه مناسبتی بدهید
- هدیه تکراری، ممنوع!
- چاپ لوگو روی هدیه
- هدیهای بدهید که داخل نمایشگاه استفاده میشود
- کلاه تبلیغاتی روی سر مردم بگذارید!
- استفاده از تم نمایشگاه در هدیه
- هدیه تبلیغاتی، به مقدار لازم!
-
کاربردی بودن هدیه
کاربردی بودن هدیه بسیار مهم است. به محض اینکه افراد هدیهای دریافت کنند که بدانند به کارشان نمیآید یا فقط یک وسیله اضافی است، آن را دور میاندازند و عملا کارکرد تبلیغی خود را از دست میدهد. مثلا اگر میدانید که اغلب بازدیدکنندگان نمایشگاه، در محیط اداری کار میکنند، یک ست رومیزی اداری مثل زیردستی و تقویم نورا، هدیه مناسبی برایشان خواهد بود. یا اگر مخاطب نمایشگاه عموما آقایان هستند، هدیه دادن جعبه ابزار خودرویی برایشان جذاب خواهد بود.

-
شناخت مخاطب هدف
مخاطب نمایشگاه را بشناسید و با توجه به مخاطب هدف خود و نیازها و علایق آنها، از بین انواع هدایای نمایشگاهی، یک هدیه متناسب با شخصیت و نیاز مخاطبان را تهیه کنید. مثلا اگر کار شما مرتبط با مدارس و محیطهای آموزشی است، خودکار تاچ دار فلزی هدیه تبلیغاتی کاربردی است که مورد استفاده روزمره افراد قرار میگیرد.
-
مرتبط با موضوع نمایشگاه
در نمایشگاهها معمولا هدایای مرتبط با موضوع نمایشگاه اهدا میشود. این موضوع الزامی نیست، اما توجه به آن کارکرد هدیه شما را بسیار بیشتر میکند. مثلا اگر نمایشگاه مربوط به صنایع دستی یا محصولات ارگانیک باشد، میتوانید یک پک دمنوش کوچک را به بازدیدکنندگان هدیه کنید.
-
هدایای نمایشگاهی تعاملی
هدایای تبلیغاتی را به صورت تعاملی هدیه دهید. مثلا بعد از دادن هدیه، از بازدیدکنندگان بخواهید صفحه شبکه اجتماعی شما را دنبال کنند. یا روی هدیه، کد تخفیف درج کنید تا برای خرید یا استفاده از خدمات شما مشتاق باشند که هدیه را نگه دارند. یا اینکه با ساختن کیو آر کد برای تبلیغ و چاپ آن روی هدایا، تعامل برند و مشتری را بیشتر کنید. توجه کنید که کیو آر کد را روی قسمتی از هدیه چاپ کنید که زیبایی محصول را تغییر ندهد و همچنین در دسترس باشد.
-
هدیه دادن محصول یا نمونه کوچکی از محصول
نمونه یا قسمت کوچکی از محصولات یا خدمات خود را به عنوان هدیه تبلیغاتی به بازدیدکنندگان اهدا کنید. مثلا اگر غرفه لوازم جانبی کامپیوتر دارید، یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی کامپیوتری، پد موس با چاپ لوگو یا نام برند شما روی آن است. همچنین هدیه دادن یک فلش usb با لوگوی شما، هم بسیار کاربردی خواهد بود و هم طولانی مدت برای افراد در دسترس است.

-
بلیت هدیه کنید
یکی از بهترین هدایای نمایشگاهی تبلیغاتی، هدیه دادن بلیت یک رویداد یا سهمیه استفاده از خدمات خاصی است که مخاطب هدف شما به آن علاقه دارد. مثلا بلیت تئاتر یا ثبت نام در یک کلاس آموزشی و... سعی کنید این هدیه را مرتبط با موضوع نمایشگاه، نوع خدمات غرفهی خودتان یا نوع نیاز مخاطبتان انتخاب کنید. برای مثال، هدیه دادن بلیت تماشای یک مسابقه ورزشی به کودکان بی فایده است، اما برای جوانان و نوجوانان بسیار جذاب است.
-
وزن هدیه سبک باشد
سعی کنید نوعی از هدایای نمایشگاهی را به افراد هدیه دهید که وزن سنگینی ندارند و افراد برای حمل هدیه در طول مدت بازدید از نمایشگاه به سختی نیفتند. مثلا خودکار، جاکلیدی، تقویم دیواری کوچک و... همچنین حتما سعی کنید یک بسته بندی برای هدایای نمایشگاه در نظر بگیرید. مثلا ست هدیه را داخل یک ساک دستی پارچه ای به افراد تحویل دهید. این باعث میشود بازدیدکنندگان تجربه مثبتی از بادزدید از غرفه شما داشته باشند.

-
هدیهی مناسبتی
اگر تاریخ برقراری نمایشگاه، به مناسبت خاصی نزدیک است میتوانید هدیه را مرتبط با مناسبت انتخاب کنید. مثلا هدیه دادن یک تخته شاسی مناسب یادداشت برداری در روزهای نزدیک به مهر ماه و شروع سال تحصیلی و آغاز به کار مدارس، میتواند مناسبتی و کاربردی باشد.

-
هدیه تکراری، ممنوع
تکراری نبودن هدایای نمایشگاهی بسیار مهم است. سعی کنید از جدیدترین هدایا و مواردی استفاده کنید که عموما برندها و به خصوص غرفههای داخل نمایشگاه، کمتر استفاده میکنند. حتی اگر مثلا قصد هدیه دادن یک ست مدیریتی را به افراد دارید، حتما اقلام داخل ست را خودتان انتخاب کنید تا خلاقانه و مفید باشد.
-
چاپ لوگو روی هدیه با اندازه مناسب
حتما نام، لوگو، هویت گرافیکی، QR Code صفحات اجتماعی یا وبسایت و مشخصات برندتان را با بهترین کیفیت و در جای مناسبی روی هدیه تبلیغاتی چاپ کنید. مراقب باشید که بزرگ بودن بیش از حد لوگوی شما روی هدیه یا چاپ در جای نامناسب، توی ذوق نزند.

-
هدیهای بدهید که در نمایشگاه استفاده شود
گاهی اوقات بسته به موضوع نمایشگاه، از بعضی لوازم استفاده میشود، مثل خودکار، بگ خرید و... در این مواقع از هدایای نمایشگاهی که در همان فضای نمایشگاه استفاده میشود، به بازدیدکنندگان هدیه دهید. مثلا هدیه دادن تقویم جیبی با چاپ اختصاصی شما داخل یک ساک خرید کاغذی که روی آن لوگوی شما چاپ شده، این مزیت را دارد که افراد سایر وسایل یا هدایایی که در نمایشگاه تحویل میگیرند را داخل ساک کاغذی شما میگذارند.
-
کلاه تبلیغاتی روی سر مردم بگذارید!
یکی از هدایای تبلیغاتی جذاب برای نمایشگاه، کلاه تبلیغاتی است. چون حمل آن نیاز به زحمت جداگانه ندارد، ضمن اینکه در همان نمایشگاه بسیاری از افراد کلاه را روی سرشان میگذارند و با قدم زدن در نمایشگاه، تبلیغ برند شما انجام میشود. حتی میتوانید با هزینه کمتر، کلاه کاغذی تبلیغاتی تهیه کنید که هم ارزانتر است و هم وزن سبکتری دارد.

-
استفاده از تم نمایشگاه در هدیه
اگر نمایشگاه، شعار یا تم خاصی را در نظر گرفته، به نظر میرسد استفاده کردن از آن در طراحی و چاپ هدیه تبلیغاتی شما اثر خوبی دارد. مثلا اگر شعار اصلی نمایشگاه، درباره صرفه جویی در مصرف برق هست، شما هم یک جملهی مخصوص در این زمینه را برای چاپ روی بسته بندی هدایای نمایشگاهیتان در نظر بگیرید. یا اگر تم رنگی نمایشگاه ترکیبی از 2 رنگ خاص است، شما هم حتما این تم رنگی را (در کنار رنگ سازمانی برند خودتان) در چاپ هدیه تبلیغاتی برای نمایشگاه لحاظ کنید.

-
هدیه تبلیغاتی، به مقدار لازم!
با پیش بینی کردن تعداد بازدیدکنندگان، هدایای نمایشگاهی را در تعداد مناسبی تهیه کنید تا نه تعداد زیادی اضافه باشد، نه اینکه خیلی از بازدیدکنندگان نتوانند سهمی از هدایای شما داشته باشند. ضمن اینکه میتوانید با در نظر گرفتن تنوع مخاطبان، چند نوع هدیه تبلیغاتی برای غرفه خودتان در نمایشگاه تهیه کنید.
کیفیت چاپ هدایای تبلیغاتی
حتما از کیفیت تولید و چاپ هدایای تبلیغاتی خود مطمئن شوید. با توجه به هزینهای که میکنید، باید کار با کیفیت تحویل بگیرید. لزوما قیمت گران به معنی کیفیت بسیار بالا نیست. در انتخاب تولیدکننده دقت کنید و بهترین تولیدی و چاپ هدایای نمایشگاهی تبلیغاتی را انتخاب کنید. فروشگاه چاپاتو، هدایای تبلیغاتی را با کیفیت تضمینی و با قیمت کاملا مقرون به صرفه تولید میکند.
جمع بندی
هدایای نمایشگاهی تبلیغاتی ابزار قدرتمندی برای جلب توجه بازدیدکنندگان و ماندگار کردن اسم برند شما در ذهن آنهاست. انتخاب درست هدیه تبلیغاتی برای نمایشگاه، باید با شناخت مخاطب، کاربردی بودن و خلاقیت همراه باشد تا تاثیر واقعی را بر مخاطب بگذارد و شما را از سایر غرفهها متمایز و متفاوت نشان دهد. چاپ لوگو و مشخصات برند روی هدیه، استفاده از ایدههای متفاوت و توجه به مناسبتها و تم نمایشگاه، میتواند ارزش هدیه ای که افراد در نمایشگاه میگیرند را چند برابر کند. در نهایت، کیفیت تولید و تناسب هزینه با بازدهی هدایا، راز موفقیت در استفاده از هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی است.
نظرات کاربران
0 دیدگاه