رقابت بین برندها و همینطور روشهای تبلیغاتی امروزه به شدت زیاد شده است. پیدا کردن روشهای تبلیغاتی کم هزینه، کاربردی و در عین حال ماندگار برای تبلیغات، اهمیت زیادی پیدا کرده است. یکی از چیزهایی که در زمینه تبلیغات برای مشاغلی که محصولی را به مشتری تحویل میدهند کاربرد زیادی دارد، بگ تبلیغاتی پارچه ای است. بگ پارچهای هم در تبلیغات محیطی نقش مهمی دارد، هم به عنوان یک وسیله کاربردی در زندگی روزمره افراد استفاده میشود. برندهایی که از ساک پارچه ای استفاده میکنند، در واقع در تلاشند تا اسم و رسم خودشان را در ذهن مشتری تثبیت کنند. اما تاثیر بگ پارچه ای در برندینگ و تبلیغات چیست؟ چطور میتوان بهترین استفاده را از بگ پارچه ای تبلیغاتی کرد؟ در این مقاله از سامانه چاپ آنلاین چاپاتو بهترین نکات را برای استفاده از تاثیر بگ پارچهای در تبلیغات را معرفی میکنیم.
اهمیت بگ تبلیغاتی پارچه ای
بگ تبلیغاتی فقط یک کیسه پارچه ای برای گذاشتن محصول داخل آن نیست. بخاطر بعضی ویژگیها مثل ماندگاری طولانی، وزن سبک، تحمل وزن نسبتا خوب، سازگاری بیشتر با محیط زیست نسبت به نایلون و نایلکس یا شاپینگ بگ کاغذی و همینطور امکان چاپ طرحهای دلخواه روی آن، ساک پارچه ای یکی از عناصر مهم در تبلیغات محیطی و برندسازی شده است.
بر خلاف تبلیغات کوتاه مدت مثل بنرهای شهری یا آگهیهای دیجیتال یا پیامکی، بگ تبلیغاتی پارچه ای در طولانی مدت در دسترس مشتری باقی میماند. تصور کنید شخصی از یک بوتیک خرید میکند و لباسش را داخل بگ پارچه ای تحویل میگیرد. در طول روز سایر خریدها را هم داخل همین بگ میگذارد، چون هم سبک است و هم فضای کافی دارد. پس این بگ تبلیغاتی پارچه ای مدام در طول روز در دست شخص قرار دارد و اسم و لوگوی بوتیک روی ساک پارچه ای در همه جا دیده میشود.
تاثیر بگ پارچه ای در برندینگ از دیدگاه روانشناسی بازاریابی
از منظر روانشناسی بازاریابی، افراد معمولا برندهایی را بیشتر به خاطر میسپارند که به آن ها کمکی کرده باشند، که همین باعث یک نوع ارتباط عمیق تر با برند میشود. ساک پارچه ای این فرصت را ایجاد میکند:
-
مشتری احساس میکند این برند برای راحتی و تجربه مثبت او ارزش قائل است.
-
استفاده روزمره از بگ، حس اعتماد و آشنایی با برند را بیشتر میکند.
- طراحی زیبا و کیفیت بالای بگ پارچه ای باعث میشود اسم فروشگاه بعنوان یک برند معتبر و مشتری مدار شناخته شود.
مزایای استراتژیک بگ تبلیغاتی در بازاریابی
1-ماندگاری تبلیغ
بر خلاف تبلیغات آنلاین که حتی گاهی ممکن است در کمتر از چند ثانیه دیده شوند، بگ پارچه ای روزها و حتی شاید گاهی ماهها در دست افراد مختلف میچرخد. این ماندگاری به برند فرصت میدهد که اسم خود را در ذهن افراد بیشتری ماندگار کند.
2-هماهنگی با ترندهای جهانی
خوشبختانه امروزه اشخاص نسبت به محیط زیست حساستر شدهاند. استفاده از ساک پارچه ای به جای پلاستیک، نشان دهنده تعهد برند به مسئولیت اجتماعی است. عاملی که میتواند وفاداری مشتریان را هم بیشتر کند.

3-بیشتر دیده شدن برند
هر بار که یک مشتری از بگ تبلیغاتی پارچه ای استفاده میکند، برند شما در معرض دید صدها نفر قرار میگیرد. در واقع بگ پارچه ای مثل یک بنر یا بیلبورد متحرک است که با قیمت کمتر، تاثیر زیادی روی برندینگ دارد.
4-ایجاد ارزش افزوده برای مشتری
وقتی مشتری یک ساک پارچه ای کاربردی و زیبا از فروشگاه تحویل میگیرد، احساس میکند هدیهای ارزشمند دریافت کرده است. این تجربهی مثبت باعث میشود تصویری که از برند در ذهن مشتری ایجاد میشود بسیار حرفه ای و مثبت باشد.

تاثیر بگ پارچه ای در برندینگ نسبت به روشهای دیگر
| معیار مقایسه | بگ پارچه ای | تبلیغات دیجیتال | تبلیغات محیطی چاپی |
| ماندگاری | بلند مدت | کوتاه مدت | متوسط |
| هزینه | مقرون به صرفه | وابسته به نوع تبلیغ | ارزان |
| اثربخشی برندینگ | زیاد | وابسته به نوع تبلیغ | زیاد |
| تعامل با مشتری | مستقیم | غیر مستقیم | متوسط |
| سازگاری با محیط زیست | بله | بله | خیر |
انتخاب درست بگ تبلیغاتی پارچهای برای برندینگ
1-کیفیت پارچه
اگر برای تولید ساک پارچه ای از پارچه بی کیفیت استفاده شود، عمر کوتاهی خواهد داشت و این موضوع باعث میشود هم وجهه برند آسیب ببیند و هم زمان استفاده مشتری از بگ و دیده شدن اسم و لوگوی برند، کمتر میشود. استفاده از اسپان باند سبک و محکم تاثیر بگ پارچه ای بر برندینگ را بیشتر و بهتر میکند.

2-طراحی و چاپ
طراحی خلاقانه و استفاده از رنگ سازمانی برند، هویت سازمانی شما را به خوبی نشان میدهد. مثلا اگر برند شما محصولات مرتبط با کودکان را تولید میکند، رنگهای شاد و زنده انتخاب مناسبی خواهد بود.
3-کاربردی بودن
هرچه ساک پارچه ای کاربردیتر باشد، احتمال استفاده مکرر از آن بیشتر است. همین موضوع باعث بیشتر شدن تعداد دفعات دیده شدن اسم برند خواهد شد. مثلا ساک پارچه ای کاست دار، برای حمل وسایل حجیم و بزرگ مناسب است.

نکات مهم برای استفاده بهتر از تاثیر بگ پارچه ای در برندینگ
- انتخاب طراحی جذاب و خاص که البته با هویت گرافیکی برند همخوانی داشته باشد.
- استفاده از یک شعار تبلیغاتی کوتاه و ماندگار به جای پر کردن ساک پارچه ای با اطلاعات زیاد
- همکاری با چاپخانههای معتبر برای اطمینان از کیفیت چاپ و دوخت
- در نظر گرفتن نیاز واقعی مشتری، برای مثال بگ خرید روزانه یا بگ هدیه
سوالات متداول درباره تاثیر بگ پارچه ای در برندینگ
1-چرا ساک پارچه ای از پلاستیک و نایلون بهتر است؟
چون علاوه بر اینکه با محیط زیست سازگارتر است، ماندگاری بیشتری هم دارد.
2-هزینه تولید بگ پارچه ای چقدر است؟
هزینه تولید ساک پارچه ای به چند عامل بستگی دارد از جمله: جنس و گرماژ پارچه، سایز بگ، تیراژ و نوع چاپ روی بگ.
3-بهترین مدل چاپ روی بگ پارچه ای چیست؟
طراحی مینیمال و ساده، و استفاده از رنگهای متناسب با ساک پارچه ای. مثلا اگر رنگ پارچه مشکی باشد، استفاده از چاپ طلایی بسیار زیبا خواهد بود. اما همین چاپ روی پارچهی زرد رنگ به چشم نمیآید.
4-استفاده از بگ پارچه ای برای چه نوع مشاغلی بهتر است؟
تقریبا در تمام مشاغلی که محصول یا کالایی را به مشتری تحویل میدهند مناسب است. حتی بعضی از کسب و کارهایی که خدمات ارائه میکنند هم معمولا یک سری بروشور و تبلیغات چاپی معرفی برندشان را به مشتری داخل بگ پارچه ای تحویل میدهند.
5-آیا بگ پارچهای قابلیت شستوشو دارد؟
قابل شست و شو بودن بگ پارچه ای بستگی به جنس پارچه دارد. ساک های اسپان باند بخصوص در گرماژ پایین معمولا قابلیت شست و شوی خوبی ندارند. اما بگ پارچه ای برزنتی یا کتان کاملا قابل شست و شو هستند.
سفارش چاپ بگ پارچه ای تبلیغاتی در چاپاتو
برای سفارش چاپ ساک پارچه ای در انواع فلت و کاست دار، دسته موزی و دسته زنبیلی، میتوانید از طریق شماره 09002932333 در یکی از شبکههای اجتماعی با کارشناسان چاپاتو در ارتباط باشید، سوالاتتان را بپرسید و سفارشتان را ثبت کنید.
جمع بندی
تاثیر بگ پارچه ای در برندینگ انکار ناپذیر است. ساک پارچه ای هم یک تجربهی مثبت برای مشتری ایجاد میکند و هم اسم و مشخصات برند یا فروشگاه را در ذهن مشتری تثبیت میکند. برندهایی که به دنبال تبلیغات ماندگار و مقرون به صرفه هستند، باید بگ تبلیغاتی پارچه ای را بعنوان بخش جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی خود در نظر بگیرند.
نظرات کاربران
0 دیدگاه