
1- سایز استاندارد کارت ویزیت
سایز کارت ویزیت در چاپ آن بسیار مهم است، چون باید طوری باشد که در جاکارتی، کیف پول یا دست مشتری به راحتی جا شود. سایز استاندارد کارت ویزیت که رایجترین اندازه نیز هست، معمولاً 8.5 × 4.8 سانتیمتر است. نمونهای از سایز استاندارد کارت ویزیت در چاپاتو، کارت ویزیت سلفون مات دورتیز است.
نکات تکمیلی:
- استفاده از اندازههای متفاوت برای طراحی کارت ویزیت خلاقانه (مانند کارتهای مربعی یا تاخورده) اگر با محصول یا خدمات شما همخوانی داشته باشد، هم جذابیت و هم تأثیرگذاری کارت را بیشتر میکند.
- کارتهای بسیار کوچک یا بزرگ ممکن است نگهداری آن را برای مشتریان سخت کند و کارت را به زودی دور بیندازند.
2-استفاده از هویت بصری برند
کارت ویزیت باید به نوعی نشاندهنده هویت برند شما باشد. برای مثال، حتما دقت کردهاید شرکت همراه اول، در تمامی تبلیغات خود از جمله بنرها، تابلوهای نمایندگی، سایت و... از ترکیب سه رنگ آبی، نارنجی و سفید استفاده میکند. همین کار باعث میشود شما با دیدن این ترکیب رنگ یا حتی دو رنگ از این سه رنگ، برند و لوگوی همراه اول در ذهن شما یادآوری میشود. این هم یک تبلیغ رایگان، به دفعات! رنگ طرح کارت، لوگو، فونتها و حتی سبک طراحی باید با عناصر دیگر هویت بصری برند شما هماهنگ باشد. نمونهای طراحی جذاب با استفاده از رنگ سازمانی و هویت بصری در چاپاتو، این کارت ویزیت سلفون مات مخملی طلاکوب میباشد.
چند توصیه برای طراحی کارت ویزیت حرفهای:
- اگر برند شما رنگ سازمانی خاصی دارد از این رنگها استفاده کنید.
- از یک تم گرافیکی مشخص استفاده کنید تا کارت ویزیت شما با سایر چاپهای تبلیغاتی شما هماهنگ باشد.
3-اطلاعات تماس واضح و دقیق
اطلاعات تماس، مهمترین بخش کارت ویزیت است. این بخش باید به صورت خوانا و کامل درج شود.
اطلاعات ضروری شامل:
- نام کامل و عنوان شغلی
- لوگو
- شماره تماس
- آدرس وبسایت
- آدرس شبکههای اجتماعی
- ایمیل
اگر آدرس یا شماره تماس شما قرار است به زودی عوض شود، چاپ کارت ویزیت را فعلا به تعویق بیندازید یا اگر از شماره یا آدرس جدید مطمئن هستید، آن را روی کارت درج کنید.
تمام اطلاعات روی کارت حتما معتبر و فعال باشند، مثلا آیدی شبکههای اجتماعی شما یکی از مهمترین اطلاعاتی است که این روزها مشتریان آن را پیگیری میکنند. اگر مشتری بعد از وارد شدن به آیدی روی کارت، با صفحهای غیرفعال یا حساب کاربری نامعتبر روبرو شود، احتمال بازگشت و پیگیری مجدد او، بسیار کم است!
سعی کنید حتما دو شماره تماس روی کارت ویزیت ثبت کنید. یک شماره ثابت که نشان دهنده محل فیزیکی معتبری از مغازه، دفتر فروش، شرکت یا مجموعه شماست. همچنین یک شماره همراه که ترجیحا روی آن شماره، شبکههای اجتماعی فعالی مثل تلگرام، ایتا یا واتس اپ را داشته باشید تا برای مشتری به راحتی در دسترس باشید.
نکته:
معرفی بیش از حد خدمات، یا بعضی توضیحات اضافه، هم خوانایی کارت ویزیت را کم میکند، هم مخاطب حوصله خواندن آن را نخواهد داشت. همچنین باعث میشود تمام اطلاعات به یکجا در دسترس مخاطب قرار بگیرد و نیازی نداشته باشد تا برای اطلاعات بیشتر با شما در ارتباط قرار بگیرد.
4-چاپ QR کد روی کارت ویزیت
چاپ QR کد روی کارت ویزیت به مشتری کمک میکند که حتی اگر سواد هم نداشته باشد، با باز کردن دوربین گوشی و گرفتن تصویر QR کد کارت ویزیت شما، به راحتی با شما ارتباط برقرار کند. همانطور که میدانید QR کد میتواند اتصال به هر لینکی را امکانپذیر کند؛ از تماس مستقیم گرفته تا وارد شدن به سایت یا شبکههای اجتماعی.
پیشنهاد:
میتوانید از طرحهای QR کد خلاقانه استفاده کنید تا مثلا لوگوی برند یا تصویر مورد نظر خود را در میان QR کد درج کنید.
5-انتخاب فونتهای مناسب و خوانا
فونتهایی که انتخاب میکنید باید رسمی، ساده و خوانا باشند. فونتهای فانتزی یا پیچیده شاید طراحی شما را جذاب جلوه دهند، اما خوانایی اطلاعات را کم میکنند.
پیشنهاد:
- از مجموعه فونتهای رسمی و استاندارد مانند Sans Serif استفاده کنید.
- اندازه فونتها باید به گونهای باشد که خواندن آن برای افراد مسن چندان سخت نباشد.
6-رنگبندی مناسب و جذاب
رنگها تأثیر مستقیمی بر حس و حال مخاطب دارند. کارت ویزیت شما باید از رنگهایی استفاده کند که هم با برند شما مرتبط باشند و هم در عین حال جذابیت بصری داشته باشند.
نکته:
- استفاده از رنگهای متضاد (مانند سیاه و طلایی) برای تأکید بر اطلاعات خاص.
- از استفاده بیش از حد رنگها خودداری کنید تا کارت ویزیت، شلوغ به نظر نرسد.
7-لوگو در مرکز توجه
لوگو به عنوان نماینده اصلی برند شما باید در طراحی کارت ویزیت، در جایی قرار بگیرد که کاملا نقطه توجه باشد. لوگو اولین چیزی است که مشتری میبیند و باید به راحتی قابل تشخیص باشد.
پیشنهادات:
- لوگو را در مرکز یا گوشه سمت چپ بالای کارت قرار دهید.
- مطمئن شوید که لوگو با کیفیت بالا و بدون نویز چاپ شود.
8-کیفیت چاپ و متریال کارت
متریال کارت ویزیت، حس و تجربه مشتری را هنگام لمس کارت، متفاوت میکند. روکش لمینت مات یا براق، کاغذهای بافتدار یا برجسته، چاپ طلاکوب و... از جمله انتخابهای خوب برای انتخاب جنس کارت ویزیت هستند. کارت ویزیت طرح چرم دورگرد، یکی از جنسهای لوکس و متفاوت کارت ویزیت است.
پیشنهادات:
- از چاپ UV یا برجسته برای ایجاد جلوههای خاص استفاده کنید.
- چاپ طلاکوب برای شاخص کردن برند شما بسیار جذاب خواهد بود.
9-استفاده بهینه از فضای کارت
کارت ویزیت فضای محدودی دارد و باید از این فضا به بهترین شکل استفاده کنید. اطلاعات را بهصورت منظم و در بخشهای مشخص قرار دهید.
پیشنهادات:
- یک سمت کارت را به لوگو و اطلاعات تماس اختصاص دهید.
- از طرف دیگر کارت برای نشان دادن محصول، خدمات یا شعار برند استفاده کنید.
10-استفاده از کارت ویزیت به عنوان کوپن تخفیف
یکی از کارهایی که مشتری را جذب میکند تا مجددا به مغازه شما برگردد، یا از محصول یا خدمات شما دوباره استفاده کند، دادن کد تخفیف به مشتری روی کارت ویزیت است. این کار هم باعث میشود که مشتری برای نگه داشتن کد تخفیف کارت را پیش خود نگه دارد، و هم باعث میشود دوباره با شما در ارتباط باشد تا از کد تخفیف استفاده کند.
پیشنهادات:
- کد تخفیف چند مرحلهای بدهید، به این صورت که با هر بار خرید یا استفاده از خدمات، درصد تخفیف بالاتر خواهد رفت.
11-حاشیه ایمن برای طراحی
در طراحی کارت ویزیت حرفهای، همیشه باید حاشیهای ایمن در نظر بگیرید تا در حین برش بعد از چاپ، اطلاعات اصلی از بین نرود.
نکات:
- معمولاً حاشیهی 5 میلیمتری توصیه میشود.
- حاشیه از هر 4 سمت بالا، پایین، چپ و راست رعایت شود.
- اطلاعات مهم را همیشه در داخل این حاشیه قرار دهید.
12-خلاقیت در طراحی کارت ویزیت حرفهای
طراحی کارت ویزیت خلاقانه، برند شما را بهیادماندنی میکند. فرمهای خاص، برجستهسازی یا استفاده از المانهای خاص باعث میشوند مشتری بخاطر جذابیت طرح کارت، آن را زمان بیشتری در دسترس خود نگه دارد یا حتی کارت ویزیت را به اطرافیان هم نشان دهد.
ایدهها:
- اگر محصول دارید، میتوانید کارت را به فرم محصول خود طراحی و چاپ کنید تا یک کارت ویزیت خلاقانه داشته باشید.
- اگر ارائه خدمات دارید، با طراحی کارت ویزیت به فرم یکی از لوازم مرتبط با خدمات خود یک کارت ویزیت خلاقانه داشته باشید.
- استفاده از اشکال هندسی خاص مانند دایره یا ششضلعی.
لورم ایپسوم متن ساختگی
بعد از چندین هفته بررسی تصمیم به خرید این مدل از ماشین لباسشویی گرفتم ولی متاسفانه نتونست انتظارات منو برآورده کنه . دو تا ایراد داره یکی اینکه حدودا تا 20 دقیقه اول شستشو یه صدایی شبیه به صدای پمپ تخلیه همش به گوش میاد که رو مخه یکی هم با اینکه خشک کنش تا 1400 دور در دقیقه میچرخه، ولی اون طوری که دوستان تعریف میکردن لباسها رو خشک نمیکنه .ضمنا برای این صدایی که گفتم زنگ زدم نمایندگی اومدن دیدن، وتعمیرکار گفتش که این صدا طبیعیه و تا چند دقیقه اول شستشو عادیه.بدجوری خورد تو ذوقم. اگه بیشتر پول میذاشتم میتونستم یه مدل میان رده از مارکهای بوش یا آ ا گ میخریدم که خیلی بهتر از جنس مونتاژی کره ای هستش.
لورم ایپسوم متن ساختگی
لورم ایپسوم متن ساختگی
لورم ایپسوم متن ساختگی